poniedziałek, 30 marca 2015

Placuszki owsiane


Owsianka z rana... musi być :) U mnie już od paru miesięcy, nieodzownie mi towarzyszy. Chwilami miałam już dość. Zaczęłam więc urozmaicać sobie ten poranny posiłek. Sposobów tysiące. Jednak tu podam wam moje ulubione. Szybko i prosto do wykonania. A do tego smacznie i zdrowo.

I placuszki z owsianki fit
(porcja na 2-3 osoby)

  • 2 szklanki owsianki
  • 2 jajka
  • 2 starkowane jabłka
  • łyżeczka miodu
  • 50g rodzynek
  • szczypta proszku do pieczenia

Owsiankę mieszamy z jajkami. Jeśli preferujemy gładkie placuszki, możemy placki dodatkowo zmiksować. Dorzucamy do masy starkowane jabłka, miód, rodzynki, proszek do pieczenia i mieszamy. W między czasie rozgrzewamy patelnię. Najlepiej jeśli mamy teflonową, która nie potrzebuje oleju do smażenia. Jeśli nie, polecam wam olej PAM. Jest to olej w sprayu. Niekaloryczny!!! U nas od niedawna. Rewelacyjne odkrycie. My zdrowsi. Patelnie nie popalone.




------------------------------------------------------------------------------------

II placuszki owsiane z jogurtem
(porcja na 2-3 osoby)

  • 2 szklanki płatków owsianych
  • pół szklanki jogurtu naturalnego (nie za gęsty)
  • 2 banany
  • cynamon
  • wiórki kokosowe

Zalewamy płatki jogurtem. W między czasie miksujemy banany. Łączymy je z resztą składników. Dorzucamy wszystko do płatków owsianych. Wiórki kokosowe dodają im ciekawej chrupkości. Po wymieszaniu wszystkich składników, możemy przystąpić do smażenia.




Do naszych placuszków możemy śmiało dodać cukier waniliowy. Podawać na gorące. Ja najbardziej lubię je w połączeniu z gorzka kawą. Inni dodają do nich jeszcze dżem. Natomiast dla największych łasuchów polecam szklankę mleka oraz dżem. Smacznego ;)


------------------------------------------------------
ja kreatywnie - KOLORowanka (link)

9 komentarzy:

  1. Mniammm....muszę zrobić koniecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu... u ciebie to wszystko pysznie wygląda, więc mam nadzieję,
      że i to cię nie rozczaruje :D :* smacznego kochana

      Usuń
  2. Zainteresowałaś mnie tym olejem PAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyszedł i wymiata w mojej kuchni :)
      polecam ci kochana... :D i już wiem, że gdy się skończy-kolejny zakupię :D

      Usuń
  3. fajne placuszki, ale nigdy ich nie robiłam :(
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. http://kolorowanka-fit.blogspot.com/2015/03/placuszki-owsiane.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym taki kubeczek !!łatwiej by się wychodziło na uczelnię i do pracy :***

    OdpowiedzUsuń